آوش

آوش

سایت تفریحی و سرگرمی همه چیز درهم
آوش

آوش

سایت تفریحی و سرگرمی همه چیز درهم

پیکان خودروی رویایی



پیکان خودروی رویایی


پیکان خودروی رویایی



پیکان خودروی رویایی و به یاد ماندنی که سال ها در ایران حکومت کرد در مدل های مختلفی به خیابان ها آمد :

 

 

کارلوکس


تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود. این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه، داشبورد چوبی، سپرهای استیل کوتاه بود.

دولوکس؛ تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.



پیکان جوانان (هیلمن جی‌تی)

استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود.



دولوکس فیس‌لیفت 

از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، نشانگرهای مقابل راننده، تولید شد. این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود.



پیکان پژویی

به گزارش بازار خبر، در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد.



پیکان ۱۶۰۰

تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبه‌دنده‌هایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل، اکسل‌های تولید ایران، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت




پیکانی که زیادی اسپرته



پیکان خودروی رویایی



برادران خیامی(پدر صنعت خودروی ایران)در محوطه کارخانه
پیکان خودروی رویایی

پیکان جوانان من یادمه شما چطور؟

پیکان خودروی رویایی

اینم یه نمونه اسپرتشه که سقفشم کوتاهه

پیکان خودروی رویایی

جایگزینی که هیچوقت تولید نشد


پیکان خودروی رویایی


پیکان خودروی رویایی

پیکان در رالی امارات

پیکان خودروی رویایی

خداییش شش درشو دیده بودین؟


پیکان خودروی رویایی

حضورشو تو رالی هم ثابت کرد

پیکان خودروی رویایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.